Új jelszó kérése
Összehasonlítás
Kövess minket Facebook-on
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Fizetési megoldás
TOP termékek

Vásárlási tanácsok

» Melyiket kerékpár tipust válasszam?

Rengeteg féle elektromos kerékpár létezik. Városi kerékpár, túra kerékpár, hegyi kerékpár. A kérék mérete lehet 26"-os, 28"-as vagy 29"-es. Három, vagy éppen harminc sebességes. Normál vagy gyors pedelec, 45km/h-ig rásegítéssel?

Segítünk a válásztásban!

1, Gondold át: Hol, hogyan fogod használni a kerékpárt? Menniyre vagy edzett, elég-e a 25km/h -ig a rásegítés?

2, Válassz, az elektromos kerékpár kategóriáink közül:

  • városi 
  • túra
  • hegyi, illetve extrém sport kerékpárok

3, Szűkítsd a találatokat ár, és egyébb paraméterek szerint!

4, Kérdésed van? Kipróbálnád?

Szívesen segítek a választásban!  Várom a hívásod: 06 20 9436 110

» Melyik méret való nekem

Magasságodhoz az alábbiakban ajánlunk vázméretet. A vázméret az üléscső magasságát jelenti, a pedál hajtókartól, a cső tetejéig.

Magasságod városi kerékpár túra kerékpár hegyi kerékpár
<155 cm 44-46 cm 44-46 cm 33-35 cm
155-170 cm 48-50 cm 48-50 cm 35-42 cm
170-185 cm 52-55 cm 52-55 cm 45-52 cm
185-200 cm 58-61 cm 58-61 cm 55-60 cm

» Akkumulátor - Milyen tipus? és Mekkora legyen?

Az akkumulátor az elektromos rendszer achiles pontja. 
A legerősebb elektromos kerékpár is csak annyit ér, ameddig az akksi bírja.  

- Az ólom savas, zselés(gél) akksik olcsók, nehezek, az állandó lemerítéstől akár fél év alatt tönkremehetnek. Ezeket rövid idejű használatra tervezték, pl autó beindítása) Ezeket  NEM AJÁNLJUK
- A nikkeles (NiCd, NiMh) akkumulátorok a korszerűtlennek számítanak, könnyen lecsökken a kapacitásuk. (Ezeket rövid idejű használatra tervezték, pl autó beindítása) Ezeket  NEM AJÁNLJUK. Nemcsak bosszúságot, hanem extra kiadást is jelentenek.

lithiumos akkumulátor (Li-Ion) az lektromos hajtáshoz legjobb megoldás. (Hibrid autókban, laptopban, telefonban mér CSAK ilyet használnak) Könnyűek, töltést sokáig megtartják. Bármikor töltőre csatlkakoztathatjuk őket, nincs memória effektus,  nem csökken a kapacitásuk. Töltés közben fokozottan tűzveszélyesek, ezért komoly vezérlő és töltést felügyelő elektronikára van szükségük (BMS). CSAK minőségi, az Ön rendszeréhez jóváhagyott akkumulátort és töltőt használjon! Cserencsére a megbízhatóságot meg lehet fizetni.

 

A rendszer feszültséget úgy képzeld el mint az autód lökettérfogatát. 

- 24V-os rendszer kisebb távokra, főleg helyi közlekedésre, sík terepre ajánlott

- 36V-os rendszer túrázáshoz, dombos terepre, plussz súly szállításra ideális

- 48V-os rendszer, nagyteljesítményű kerékpárokba pl. MTB, nagy emelkedőkhöz ajánlott

 

Akkumulátor kapacítását, képzeld el mint kocsit üzemanyag tankját. Minnél nagyobb annál tovább mehetsz vele egy töltéssel.

- 100-250 Whkisebb távokra, főleg helyi közlekedésre, munkahelyi ingázásra (2-3 kg)

- 300-400 Wh túrázáshoz, dombos vidékre (3-5 kg)

- 400-600 Wh nagyobb túrákhoz, nagyteljesítményű kerékpárokba, extrém emelkedőkhöz ajánlott (6-8 kg!!)

 

Gondold át!

Mekkora távokat szeretnél megtenni? Tudjod-e napközben tölteni? 
Nagyobb akksival messzebb mehetsz, de nagyobb súlyt kell cipelned. A fölöslegesen megvett kapacitásnak borsos az ára is. 

Kérdésed van? Várom a hívásod: 06 20 9436 110

» E-bike szett utólagosan, vagy új elektromos kerékpár

A meglévő kerékpárodból is készíthetsz elektromos kerékpárt, elektromos szett beépítésével.  Ez olcsóbbnak tűnhet, mint egy új kerékpár vásárlása, azonban vedd figyelembe:

  • Ki viseli a felelősséget, egy esetleges balesetnél?
     
  • A lithiumos akkumulátor technológia TŰZVESZÉLYES!
    Töltésnél, erős terhelésnél extrém módon melegszik.
    Kizárólag minősített akkumulátort és a hozzá való töltőt használj!
     
  • Megnövekedett erőhatások miatt erősebb vázra, kormányra lehet szükséged!
    ADAC tartós teszteken többször előfordult váz és kormány törés!
     
  • Hatékony fékek kellenek!
    Megnőtt a kerékpár tömege, és gyorsabban is fogsz menni vele.
     
  • Utólagos szettek árát akkumulátor nélkül adják meg! 
    Egy minőségi akku, töltővel 130-190 ezer Fotint. Már nem is olyan olcsó ez a szett.
     
  • A szettek legfontosabb része a vezérlés, egyszerűbb modellek csak a pedál fordulatszámot, míg a drágábbak a leadott nyomatékot is figyelik. 
     
  • A megbízható, minőségi szettek drágák (300-600 eFt),
    annyiért jobb akcióban, új, garanciális kerékpárt is vehetsz

 

» Hol legyen a motor?

A motor helye leginkább szokás, vagy izlés kérdése. Pl Hollandiában az évi több százezer eladott elektromos kerékpár nagy része, első agymotoros. A németek a középmotort preferálják.

 

Első kerékagyba épített motor , A legelterjedtebb városi, túra kerékpár megoldás. Nők és nyugdíjasok nagy százaléka ezt választja.

Előny: kedvező ár/érték arány, utólag is könnyen beépíthető, kontra fékkel kombinálható

Hátrány: Hegymenetben, csúszós úton az első kerék kipöröghet

 

Középre, hajtóművel egybeépített motor

Előny: Kedvező úttartás, mert a motor súlya nem növeli a kerék rúgózatlan tömegét. Kedvező súlyeloszlás, hagyományos kerék ki/beszerelés (pl. egy defektnél)

Hátrány: A kompakt kialakítás miatt egyedi vázra van szükség, emiatt magasabb az ára. Nem lehet utólagosan beépíteni

Upgrade_2014: Megjelentek a hagyományos csapágyházba beilleszthető utólagos középmotorok.


Hátsó kerékagyba épített motor,  túrázáshoz, hegyi kerékpározáshoz, de versenyzéshez is használják. Fiatalok, és férfi vevők kedvence.

Előny: jó tapadás, könnyen kombinálható a hagyományos váltókkal, utólagosan is felszerelhető

Hátrány: legtöbb esetben kontrafék nem lehetséges, csomagtartó akkuval kombinálva rossz súlypont

 

Kérdésed van? Hívj! 06 20 9436 110

» Hogy működik a pedelec szabályozása?

A Pedelec-ek esetében a motor akkor működik, ha te is tekered a pedált. Két leggyakoribb megoldás:

 

Sebesség szabályzás
A haladásod sebességét állíthatod be a kormányon elhelyezett vezérlőn (általában 3-5 fokozatban). Az elektronika érzékeli milyen sebességgel haladsz, milyen gyorsan tekered a pedált.

Előny: olcsó, az egyszerű felépése miatt könnyű szervizelni, független a kifejtett erőtől, így pl. rehabilitációs célra jobb

Hátrány: a gyorsítást minimális késedelemmel teszi (ha nem mondjuk nem is veszed észre), egyes modellek teljes nyomatékkal indultak meg, (2014 utáni modelleknél ez már megoldották)

 

Nyomaték szabályzás
A tekerés által kifejtett izomerőt (nyomatékot) méri. A kifejtett erőnek megfelelően szabályozza az elektronika a motor teljesítményét. A pedelec rásegítés mértékét általában 3-5 fokozatban állíthatod.

Elöny: finomabb szabályzás, gyorsabb reagálás, nagyobb lehet a hatótáv

Hátrány: drágább, induláskor lomhábbnak érződik, ha fáj a lábad ez jobban terheli

 

<Vissza

További információk:

>Elektromos kerékpár előnyei

/Miben más az elektromos kerékpár? Kinek ajánlott.../

 

>Kérdések-válaszok a használatról
/Mennyire tartós az akkumulátor? Hány töltést bír? Mekkora a hatótávolsága.../

 

>Technikai ismertető
/Elterjedt meghajtás rendszerek ismertetése .../